ایمنی دیجیتال: محافظت در برابر آزار و اذیت در فضای مجازی

Artwork: Jack Forbes

اثر هنری: جک فوربز

به روز شده در تاریخ ۹ مه ۲۰۲۲

آزار و اذیت در فضای مجازی به ابزاری برای سرکوب آزادی بیان تبدیل شده است و کارکنان رسانه‌ها به دلیل فعالیت حرفه‌ای هدف قرار می‌گیرند و به ایشان حمله می‌شود. گرچه جلوگیری از این دست حملات امکان پذیر نیست اما روزنامه نگاران می‌توانند با انجام اقداماتی به افزایش امنیت خود در فضای مجازی کمک کنند.

برای به حداقل رساندن خطر:

در هنگام حملات اینترنتی :

برای اطلاعات بیشتر در مورد روش ایمن سازی نمایه‌ی آنلاین خود، به یادداشت‌های ایمنی CPJ در مورد حذف داده های شخصی خود از اینترنت و محافظت از خود در برابر حملات هدفمند در فضای مجازی مراجعه کنید. راهنمای ما در مورد آزار و اذیت در فضای مجازی و نحوه‌ی محافظت از سلامت روان خود را بخوانید.

برای اطلاعات بیشتر در مورد روش بهتر محافظت کردن از خود در برابر اذیت و آزار در فضای مجازی ، به راهنمای ما در مورد سایر سازمان‌ها و منابع ارائه دهنده‌ی خدمات حمایتی نگاهی بیندازید.

کمیته‌ی حفاظت از روزنامه نگاران از اعضای ائتلاف ضد خشونت در فضای مجازی است. این ائتلاف متشکل از مجموعه‌ای از سازمان‌های جهانی است که برای یافتن راه حل‌های بهتر برای زنان روزنامه نگاری که با آزار و اذیت و توهین در فضای مجازی و سایر اشکال حمله‌ی دیجیتالی مواجه هستند، تلاش می‌کنند.

یادداشت سردبیران: این توصیه ابتدا در ۱ نوامبر ۲۰۱۸ منتشر شد. اطلاعات این صفحه در تاریخ انتشار بالای صفحه به‌روزرسانی شده است.

Exit mobile version