Sergei Ivanov

13 results arranged by date

Reports   |   Algeria, Benin, Burundi, Democratic Republic of the Congo, Egypt, France, Germany, Indonesia, Iran, Iraq, Kazakhstan, Kosovo, Lebanon, Maldives, Mexico, Missing, Nepal, Russia, Rwanda, Serbia, Syria, Uganda, Ukraine

Journalists Missing

CPJ research indicates that the following journalists have disappeared while doing their work. Although some of them are feared dead, no bodies have been found, and they are therefore not classified as "Killed." If a journalist disappeared after being held in government custody, CPJ classifies him or her as "Imprisoned" as a way to hold the government accountable for the journalist's fate.

Cases of journalists missing in conflict zones or areas under the control of militant groups, such as in Syria, Iraq, Libya, and Yemen are extremely difficult to track. Information is scarce, the situation is constantly changing, and some cases go unreported.


Attacks on the Press 2005: Russia


President Vladimir Putin and his allies continued to expand control
over the media, using methods that critics called reminiscent of the Soviet era. Journalists who took on powerful political or business interests sometimes paid with their lives. Two journalists were killed in 2005 for their reporting. In the five years since Putin took power, 12 journalists have been killed in contract-style slayings. None of the killers have been brought to justice.

Case   |   Russia


NOVEMBER 29, 2005
Posted: December 1, 2005

Olga Romanova, Ren-TV

Romanova said at a press conference in Moscow that she was concerned for her safety and that of her two children. She said that she had been followed by a black Audi since filing a criminal complaint with the Khamovnicheskii inter-district prosecutor on November 28 against the three security guards who prevented her from entering the Ren-TV office on November 24. She filed the criminal complaint under Article 144 of the Criminal Code on obstructing labor activities. Romanova also said that she did not feel safe in Ren-TV premises because the same three security guards were following her around the office.
November 29, 2005 12:00 PM ET


Alerts   |   Russia

TV anchor taken off air for critical news reporting

New York, November 28, 2005—Moscow-based Ren-TV has taken news anchor Olga Romanova off the air after she criticized the privately owned station for censoring her news coverage. Romanova said three security guards prevented her from entering the TV station on November 24 to host her evening news program "24," according to local and international news reports.

Romanova said her program was dropped shortly after she publicly criticized Ren-TV management for blocking reports that they believed might anger the Kremlin. One such story was the decision by authorities not to prosecute the son of Defense Minister Sergei Ivanov for killing an elderly pedestrian in a car accident in May, Romanova told the private Moscow-based radio station Ekho Moskvy.
November 28, 2005 12:00 PM ET


Case   |   Belarus


AUGUST 16, 2005
Posted October 31, 2005

Pavel Morozov, Andrei Obozov, Oleg Minich


On August 16, the city prosecutor's office in the Belarusian capital, Minsk, launched a criminal case against a Web site that published a series of animated Internet cartoons satirizing Belarusian President Aleksandr Lukashenko. The case was opened under Article 367 of the Belarusian penal code, "Defaming the President of the Republic of Belarus," according to local press reports.
August 16, 2005 12:00 PM ET


Letters   |   Russia

CPJ calls on minister to reverse ABC decision

Dear Minister Lavrov: The Committee to Protect Journalists is alarmed by the Foreign Ministry's pattern of using accreditation, visa and other regulations to control and intimidate journalists reporting on the war in Chechnya for foreign media. The Foreign Ministry escalated this campaign against foreign news media by moving this week to bar the U.S. television network ABC from reporting in Russia.

August 4, 2005 12:00 PM ET


Case   |   Russia


AUGUST 2, 2005
Posted: August 9, 2005

Andrei Babitsky, ABC


The Foreign Ministry announced steps to bar the U.S. television network ABC from reporting in Russia. The ministry said in a statement that ABC reporters had been denied access to government officials and that their accreditations will not be renewed when they expire. Russian authorities took the steps after the network broadcast an interview with Chechen rebel leader Shamil Basayev on its news program, "Nightline," on July 28.
August 2, 2005 12:00 PM ET


Alerts   |   Russia

Kremlin moves to bar ABC from reporting in Russia

New York, August 2, 2005—The Kremlin escalated its campaign of intimidation against foreign news media covering the war in Chechnya as authorities began moving today to bar the U.S. television network ABC from reporting in Russia. The Committee to Protect Journalists denounced the decision and called for its reversal.

August 2, 2005 12:00 PM ET


13 results

1 2 Next Page »