امنیت دیجیتال: منابع متخاصم یا تقابل‌گرا

\ تصویر زنیا اولیوا در تاریخ ۱۱ ژانویه ۲۰۲۲. اولیوا یک روزنامه‌نگار تحقیقی است که تلفنش هفت بار هک شده است. او در دفتر گاتو انسرادو در سن سالوادور، السالوادور کار می‌کند. (رویترز/ جسیکا اورلانا)

هنگام تهیه‌ی گزارش ممکن است مجبور شوید با افرادی تماس بگیرید که تهدیدی برای شما یا رسانه‌ی محل کار شما باشد. استفاده از دستگاه‌ها و حساب‌های شخصی برای این نوع تماس‌ها می‌تواند شما را در معرض آزار و اذیت و سرقت هویت قرار دهد، زیرا استفاده از تلفن یا اینترنت می‌تواند منجر به افشای اطلاعاتی درباره‌ی شما مانند آدرس پست الکترونیکی و یا موقعیت مکانی شما مانند آدرس آی پی شود. قبل از برقراری تماس با انجام اقدامات لازم از خود محافظت کنید.

قبل از آغاز تحقیق

تصویر افرادی در حال کار کردن با رایانه‌های خود در رویداد هکاتون سانفرانسیسکو کالیفرنیا در ایالات متحده در۱۶ ژوئیه ۲۰۱۶. (رویترز/گابریل لوری)

امن‌تر انجام دادن تحقیقات اینترنتی

ایجاد آدرس پست الکترونیکی دور انداختنی 

هنگام انتخاب آدرس پست الکترونیکی برای یک هدف خاص مانند ثبت نام در یک وبگاه یا تماس با سوژه‌های خبری:

  • از کلمات یا عبارات متداول در جامعه‌ی خود استفاده کنید. ابتدا با وی پی ان به چت روم (اتاق گفتگو) وصل شوید تا ببینید بقیه افراد حاضر خودشان را چطور نشان می‌دهند.
  • از آدرس پست الکترونیکی جدید فقط در برای تماس با یک گروه اینترنتی خاص استفاده کنید.
  • هنگام ایجاد این پست الکترونیکی جدید، از هیچ یک از اطلاعات شخصی خود مانند شماره‌ی تلفن، آدرس پست الکترونیکی اصلی، تاریخ تولد یا موقعیت مکانی استفاده نکنید، و این حساب جدید را به حساب‌های کاربری‌ای که نشان دهنده‌ی هویت واقعی شما در شبکه‌های اجتماعی هستند،‌ وصل نکنید. 
  •  پس از پایان تحقیق خود تمام اطلاعات را از این حساب پست الکترونیکی پاک کرده و خود حساب را حذف کنید. فراموش نکنید که از تماس‌هایی که ممکن است بعدا نیاز داشته باشید نسخه‌ی پشتیبان تهیه کنید.

ایمن سازی اطلاعات اینترنتی خود 

متداول‌ترین راهکارهای برتر 

حذف داده‌ها

ایمن سازی حساب‌های کاربری خود در شبکه‌های اجتماعی 

تصویر نرم افزار توییتر بر روی یک دستگاه دیجیتال در سن دیگو در تاریخ ۲۵ آوریل ۲۰۲۲. (عکس آسوشیتد پرس/ گریگوری بول)

ارتباطات امن‌تر

دریافت و مدیریت اسناد

Exit mobile version