CONATEL

10 results arranged by date

Alerts   |   Venezuela

Radio station suspended in Venezuela

Bogotá, August 20, 2014--Venezuelan telecommunications regulator CONATEL shut down a critical radio station on Tuesday after refusing to renew the station's expired transmission license, according to news reports. The move follows CONATEL's suspension on Friday of a critical radio program on another station.

Alerts   |   Venezuela

Venezuela suspends critical radio program

Bogotá, August 19, 2014--Venezuelan authorities should immediately reverse the suspension of a critical radio program that has been off the air since Friday, the Committee to Protect Journalists said today.

Case   |   Venezuela

Venezuela shuts down radio program indefinitely

On May 7, 2014, the Venezuelan telecommunications regulator CONATEL ordered the suspension of "Plomo Parejo," a news and opinion radio program that had been extremely critical of the country's socialist government, according to news reports

Alerts   |   Colombia, Venezuela

Venezuelan authorities take foreign cable station off the air

Bogotá, February 13, 2014--Venezuelan authorities took a Colombian news station off the air on Wednesday after the station aired coverage of anti-government protests that have left three people dead and dozens injured, according to the station and news reports.

Alerts   |   Venezuela

Globovisión probed over Chávez inauguration reports

Bogotá, January 10, 2013--Venezuelan authorities announced late Wednesday that they had launched an investigation against a private TV station that had aired reports questioning the legality of postponing the inauguration of President Hugo Chávez. The Committee to Protect Journalists calls on the government to immediately drop this politicized investigation and to end its persistent harassment of Globovisión, the country's only TV station critical of the government.

Reports   |   Venezuela

Globovisión besieged by investigations, fines, violence

The recent regulatory probe into coverage at Globovisión, the only TV broadcaster critical of the Chávez administration, is the latest in a long string of investigations and other harassment. The network is struggling to stay afloat. By Monica Campbell

Globovisión advertisements in Caracas. (AP/Ariana Cubillos)

Alerts   |   Ecuador

CPJ condemns closure of provincial radio station in Ecuador

New York, April 5, 2011--The Committee to Protect Journalists condemns the closure of a provincial Ecuadoran radio station and calls on local regulators to allow the station to resume broadcasting. Voz de la Selva Esmeralda Oriental Canela radio, known for its critical coverage of local authorities, had appealed an order to close the station on bogus administrate violations, according to CPJ research. The appeal was still pending when police shut it down. 

April 5, 2011 4:17 PM ET

Tags:

Alerts   |   Ecuador

Ecuadoran radio denied license renewal on bogus charges

New York, January 5, 2011--An Ecuadoran provincial radio station known for its criticism of local authorities was denied its license renewal based on bogus administrative violations, the Committee to Protect Journalists said today. Ecuadoran regulators must allow the station to report the news freely, CPJ said. 
January 5, 2011 4:57 PM ET

Tags:

Alerts   |   Venezuela

CPJ condemns two Venezuelan media laws

Chávez (AP)
New York, December 21, 2010--President Hugo Chávez Frías must veto two laws regulating the Internet and telecommunications that could promote further censorship and seriously limit freedom of expression in Venezuela, the Committee to Protect Journalists said today. Both provisions were passed on Monday by the National Assembly.       
December 21, 2010 4:39 PM ET

Tags:

Alerts   |   Venezuela

Venezuela media bills would harm freedom of expression

New York, December 14, 2010--The Venezuelan legislature should reject proposed legal reforms that would harm freedom of expression, the Committee to Protect Journalists said today. Legislation that would regulate Internet content and could force broadcaster Globovisión off the air are up for consideration this week in the Venezuelan National Assembly.

December 14, 2010 5:06 PM ET

Tags:

10 results