Committee to Protect Journalists
Country Report: Nicaragua
As of December 31, 1998

| Country and Regional Reports | Press Freedom Database | CPJ Home |
The government of President Arnoldo Alem´n selectively doled out official information and state advertising in an effort to reward media outlets that supported him and punish those that were critical. Despite these collusive practices, the majority of the Nicaraguan press reported aggressively on political scandals, the allocation of international aid in the aftermath of Hurricane Mitch, and alleged government corruption.

In July, the Mexican multi-national energy company Zeta Gas (which has a Nicaraguan subsidiary) sued television station Telenica 8, which had re-broadcast a segment of the U.S. television newsmagazine "60 Minutes" linking the company to the international drug trade. Defamation is both a civil and a criminal offense in Nicaragua, although the penalty for criminal defamation is exclusively monetary.
Attacks on the Press in Nicaragua in 1998
Date Journalist Incident
07/14/98 Miguel Mora, Telenica 8 Legal Action
07/14/98 Telenica 8 Legal Action

| Back to the Top | Attacks on the Press in 1998 |
| Search the Press Freedom Database |